Zpráva o činnosti výboru
Zpráva
o činnosti výboru Společenství vlastníků pro dům Přístavní 1263/10 (dále Společenství)
v období 30.5.2024 – 12.6.2025
Výbor Společenství jednal od posledního shromáždění vlastníků konaného dne 30.5.2024 po celý rok 2024 až do dnešního dne ve složení:
- Ing. Petra Martinková – předseda
- P. Zuzana Štrbová - místopředseda
- p. Marek Šmíd – člen výboru
Celkem byly uskutečněny 4 schůze výboru a to v termínech :
9.10.2024
10.12.2024
13.3.2025
15.5.2025
Pravidelnými body jednání všech výborových schůzí byla kontrola platební kázně a stav účtu Společenství, dále stav plnění úkolů stanovených jednotlivým členům výboru na minulé výborové schůzi, jakož i stanovení úkolů nových. Podrobné zápisy z výborových schůzí jsou k dispozici pro event. zájemce u členů výboru.
Členové výboru jednali v průběhu uplynulého období se všemi dodavateli služeb pro bytový dům, asistovali při revizních prohlídkách, opravách a údržbě bytového domu, zařizovali pravidelný pokos trávníku, strojní čištění garáže, zajistili pravidelnou preventivní výměnu pružin v garáži a sami prováděli drobné opravy, např. výměnu světel apod.
Na jednání výboru 9.10.2024 výbor řešil, tyto otázky:
- Ukládání předmětů v garážích
V garážových prostorech se opakovaně hromadí předměty, které dle garážového řádu do těchto prostor nepatří. Vzhledem k většímu počtu nových nájemníků se výbor rozhodl vyvěsit garážový řád v příslušných vchodech, aby všichni měli k dispozici potřebné informace. Pokud se situace nezlepší, bude se výbor touto problematikou dále zabývat a zvažovat další kroky k nápravě.
- Aktualizace stanov
Výbor se rovněž věnoval otázce aktuálnosti platných stanov. Diskutována byla například forma zasílání pozvánek na shromáždění vlastníků – v současné době jsou stále zasílány poštou. Výbor zvažuje možnosti efektivnější komunikace, např. elektronickou cestou, v souladu s právními předpisy a s případnou úpravou stanov.
- Oprava balkonového zábradlí
V létě 2024 měla proběhnout oprava balkonového zábradlí. Tato oprava se bohužel neuskutečnila. Výbor se tímto problémem nadále zabývá a bude jednat o novém termínu a způsobu realizace opravy. O dalších krocích budou vlastníci informováni.
Na jednání výboru 10.12.2024 se výbor věnoval těmto bodům:
- Oprava balkonového zábradlí lodžií
V rámci plánované opravy balkonového zábradlí, schválené na shromáždění dne 30. 5. 2024, došlo k právnímu zpochybnění statusu lodžií – konkrétně, zda se jedná o společnou část domu. Výbor v této věci konzultoval dostupné podklady, včetně Prohlášení vlastníka a jednotlivých smluv. Bohužel, formulace těchto dokumentů je nejednoznačná.
Po důkladném zvážení jsme se rozhodli zakázku na opravu zábradlí zrušit.
Výklad situace ukazuje, že lodžie jsou společnou částí domu, což má tyto důsledky:
- Pro opravy nebo modernizace je nutný souhlas tříčtvrtinové většiny všech členů SVJ.
- Náklady na opravy společných částí se rozpočítávají mezi všechny vlastníky dle podílů, pokud se nedohodnou jinak.
- Až dosud bylo běžné, že si opravy lodžií hradili majitelé bytů sami. Někteří vlastníci již zábradlí opravili svépomocí a nechtějí tyto náklady rozdělit mezi všechny.
Vzhledem k rozporuplným názorům mezi vlastníky – část je pro zachování opravy jako společné akce, jiní navrhují vyjmout zábradlí z části společné – se výbor rozhodl připravit dotazník, kterým osloví všechny vlastníky. Dotazník bude distribuován hromadně e-mailem před konáním řádného shromáždění vlastníků, kde bude problematika dále projednávána.
- Stanovy SVJ
Výbor zvažoval možnost úpravy stanov. Vzhledem k časové a finanční náročnosti takového kroku bylo rozhodnuto stávající stanovy ponechat beze změny.
- Roční odečty vodoměrů
Upozorňujeme, že roční odečet bytových vodoměrů a hlavních domovních vodoměrů bude proveden k datu 31. 12. 2024. Žádáme vlastníky o součinnost při zpřístupnění bytů k provedení odečtů, podrobnosti budou oznámeny včas.
Na jednání výboru 13.3.2025 se probírala tyto témata:
- Oprava balkonových lodžií
Výbor se zabýval možnostmi opravy balkonových lodžií u jednotlivých bytů. Na základě dostupných podkladů bylo potvrzeno, že lodžie jsou součástí společných částí domu. Z toho vyplývá, že pro provedení oprav je nutný souhlas tříčtvrtinové většiny všech vlastníků jednotek.
Tento bod bude zařazen na program schůze společenství vlastníků v červnu 2025. Pokud se na schůzi nesejde potřebný počet hlasů, bude hlasování realizováno per rollam.
Původně zvažovaný předběžný dotazník byl výborem zamítnut, neboť výbor považuje za nezbytné projednat věc nejprve na shromáždění SVJ, kde budou mít všichni vlastníci možnost vyjádřit se k celé problematice osobně.
- Finanční prostředky SVJ
Pan Šmíd informoval, že bylo obnoveno uložení finančních prostředků ve výši 900 000 Kč na termínovaný vklad s platností do ledna 2026. V současné době nejsou naplánovány žádné další investice.
- Úklid garáže
Paní Martinková informovala, že jarní čištění garáží proběhne dne 25. 4. 2025. Vlastníci budou o podrobnostech a potřebných opatřeních informováni s předstihem.
Na jednání výboru 15.5.2025:
Výbor se dále zabýval přípravou letošního shromáždění, termín byl stanoven na červen. Bude opět proveden kontrolní odečet bytových vodoměrů k 30.6.2025.
Ing. Petra Martinková Zuzana Štrbová Marek Šmíd
předseda výboru místopředseda výboru člen výboru